Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η δεύτερη φάση του market test για τη Διώρυγα Gas, που αφορά τη δέσμευση δυναμικότητας στον πλωτό τερματικό σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου.
To έργο θα βρίσκεται στην περιοχή των Αγ. Θεοδώρων και αναπτύσσεται από τη Διώρυγα Gas, 100% θυγατρική της MOTOR OIL HELLAS.
Οι δεσμεύσεις έφτασαν μέχρι τα 25 έτη από την εκτιμώμενη έναρξη της εμπορικής λειτουργίας της Διώρυγα Gas και μέχρι τα 2 δισ. κυβικά μέτρα ανά έτος. Αξίζει να σημειωθεί ότι η συμμετοχή ισχυρών διεθνών και ελληνικών εταιρειών φυσικού αερίου ενισχύει το έργο και διασφαλίζει τη μακροπρόθεσμη λειτουργία και βιωσιμότητά του. To φυσικό αέριο εκτιμάται ότι θα προμηθεύει τόσο την ελληνική αγορά (μονάδες ηλεκτροπαραγωγής) όσο και τις αγορές της Νοτιοανατολικής Ευρώπης (Βουλγαρία, Ρουμανία, Ιταλία έως Ουγγαρία και Ουκρανία).
Ο τερματικός σταθμός ΥΦΑ θα είναι σχεδιασμένος ώστε να έχει δυνατότητα προσαρμογής στην αποθήκευση και μεταφορά υδρογόνου, συμβάλλοντας σε ένα καθαρότερο ενεργειακό μείγμα.
Πρόκειται για ένα στρατηγικό έργο, εθνικής και διεθνούς εμβέλειας, καθώς θα αποτελέσει μία νέα πύλη εισαγωγής που θα εξυπηρετεί τους καταναλωτές φυσικού αερίου σε όλη την Ελλάδα και τις γειτονικές χώρες, με σημαντικά οφέλη. Ανάμεσα σε αυτά είναι η ασφάλεια εφοδιασμού της ελληνικής και της ευρωπαϊκής αγοράς, η μείωση της εξάρτησης από το αέριο των αγωγών και διαφοροποίηση του εφοδιασμού δίνοντας πρόσβαση σε περισσότερες ποσότητες ΥΦΑ που προέρχονται από όλο τον κόσμο. Σημειώνεται, επίσης, πως το έργο έχει ενταχθεί στο καθεστώς των Στρατηγικών Επενδύσεων της Διυπουργικής Επιτροπής με ρυθμούς Fast Track (ταχεία αδειοδότηση), αναγνωρίζοντας το έτσι έμπρακτα ως μία στρατηγική επένδυση που ενισχύει την μετατροπή της χώρας σε ενεργειακό κόμβο της Ανατολικής Μεσογείου και της Ανατολικής Ευρώπης.
Ο τερματικός σταθμός θα διαθέτει δυνατότητες φόρτωσης φορτηγών LNG και LNG για την ναυτιλία (δεν αποτελεί αντικείμενο της τρέχουσας δοκιμής της αγοράς).
Η διαδικασία του market test διεξήχθη υπό την εποπτεία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ) και σύμφωνα με τις Κατευθυντήριες Γραμμές για τη διαχείριση και την κατανομή της δυναμικότητας που εγκρίθηκαν από την ΡΑΕ όπως προβλέπεται από τις διατάξεις της παραγράφου 6 του άρθρου 36 της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 2009/73/ΕΚ.